alhamdulillah..tapi resah^^

Published April 19, 2012 by me

akhirnya..

berjumpa jua

keluarga bakal mertua

11april 2012

aduh..hati keruan

hati segan

bagaimanakah nanti

tika dialam perkahwinan

how to react

bimbang kekok

itu lah paling ditakuti….

Ya Allah…

lapangkan lah hatiku…

bantulah aku..

dalam proses menyesuaikan diri

dengan bakal keluarga baru

sungguh tiada daya upaya ku.

melainkan rahmat & pertolonganmu

bantu lah aku dalam menyayangi mereka

disekelilingku…

tenaga

Published April 19, 2012 by me

argh…

memulakan lagi

setelah sekian lama (??)

meninggalkan… (hoho)

perkara yg bukan mudah

bila tumpuan,fokus

tenaga perlu kembali digembeling

utk mencapai

yang satu itu

setelah mencapainya

tenaga lagi perlu

untuk mengekalnya

semuanya berkaitan tenaga!

oh tenaga datang lah!

oh tenaga dampingi lah aku!

berpeluh sihat walau tak bersenam

Published April 5, 2012 by me

Hari ni makan2 yang sedap

udang besar,kambing,nasi bukhari,gulai ayam

tapi menu dia lebey kurang je

keh3

burp…alhamdulillah

….thanks pija n penot teman kami makan….

semalam tak sempat na hupdate belog

agak byk jugak keje

and one of them..

tarraaaa….

oh sorri…gambo tebalikk

ahhaaa ade ke org baca belog nehh

hermm aku tlg dr su

key in markah student

dan hari ni pon

key in lagi…..

pegi strc hntor claim

esok dr su coti

aku coti jugek le..

leh wat keje dlm bilik je…

hopefully leh abes key in data b4 balik nehh….

esok leh beli baju papa

mama da beli kan sumthing

utk bwk balik

adik ten….emm beli ape eh..

tgk la esok…kt BJ ada ape…

untuk bakal pak n mak mertua???keh3

….dalam bas pagi tadi….

pemberi inspirasi… adakah kamu??

Published April 3, 2012 by me

kadang2 nak share harapan & impian pun takut

mcm skrg..segan nak bgtahu Dr…

Saya mahu berusaha convert master kePhD

Saya mahu berada dalam mega grant 5tahun

mungkin usaha belum cukup

namun perkongsian kdg2

boleh ingatkan kita kembali

setelah agak leka

dengan kehidupan yg dilalui

Namun ada jugak insan

Bila kita share

dia akan share impian kita

pada orang lain pulak

sedangkan kita hanya mahu

share pada dia sorang!

kerana kita percaya

dia akan selalu memberi semangat

selalu mengingatkan ketika kita leka

Bila bercerita tentang harapan..

Bukan semua orang akan menyokong kita

Banyak yang akan tertawakan kita

Teringat satu kata2 dr omputih  ni

Bermaksud “Jika orang lain tidak mentertawakan anda dengan harapan&impian anda, bermakna harapan & impian anda sebenarnya belum cukup besar untuk anda”

Tertawa kan lah…

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah

Saya mencari jalan menggapainya!

ikan emas ~ semoga sy mampu memberi inspirasi pada mereka yg ingin naik, ketika jatuh, memberi harapan ketika mereka takut, percaya pada mereka ketika mereka sendiri tidak percaya kebolehan mereka!SEMOGA SAYA..ikan emas ~